larissa.news10@gmail.com

6/4/11

Οι καλές προθέσεις

(από το pantelismitsiou.blogspot.com)
Πήρα πρόσφατα ένα μέιλ που με προέτρεπε μέσα από μια ακαλαίσθητη παρουσίαση να αγοράζω ελληνικά προϊόντα.  Σέβομαι την καλή πρόθεση του συντάκτη της συγκεκριμένης παρουσίασης όμως ο κόσμος έχει καταστραφεί από ανθρώπους που έχουν καλές προθέσεις. Γιατί δεν αρκούν. Αντίθετα, όταν δεν συνοδεύονται από γνώση του αντικειμένου με το οποίο ασχολούνται, περισσότερο είναι πιθανό να βλάψουν όχι μόνο το σκοπό που υποτίθεται ότι υπηρετούν αλλά και ανθρώπους γύρω τους.
Η παρουσίαση του ανώνυμου συντάκτη, μας πληροφορεί – ορθώς – ότι η αύξηση της κατανάλωσης ντόπιων προϊόντων θα συμβάλει στην μείωση της ανεργίας.  Να διορθώσω λέγοντας ότι η αύξηση της παραγωγής και η μείωση των εισαγωγών θα βοηθήσουν την εθνική μας προσπάθεια εξόδου από την κρίση και έμμεσα στην αντιμετώπιση της ανεργίας;  Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος. Το κακό αρχίζει όταν ο καλών προθέσεων άγνωστος συντάκτης αποφασίζει να μπει σε πιο πρακτικά και  ...επώνυμα πράγματα. Γράφει κάπου:
«.. Και όλα αυτά επειδή αγοράζατε μακαρόνια Μisko, η Μελισσα, και όχι μακαρόνια Barilla ή  μακαρόνια Lidl. Τυχαίο???? Δεν νομίζω!!!»
Είναι φανερό ότι αγνοεί το γεγονός ότι από το 1991 η βιομηχανία ζυμαρικών MISKO ανήκει στον όμιλο Barilla


Σε άλλο σημείο της παρουσίασης αναφέρει (διατηρώ  την ορθογραφία):
«Αντί μπύρες,Carlsverk, Bud, stella artois υπάρχουν οι Mythos Βεργίνα. Fix. Alfa»
Προφανώς ο συμπαθής ανώνυμος γράφοντας Carlsverk εννοεί την μπίρα Carlsberg. Αγνοεί, πάλι, ο συμπαθής ότι από το 2008 η Carlsberg έχει εξαγοράσει το 100 % της μπίρας Mythos. Αγνοεί επίσης ότι η Alfa είναι εμπορικό σήμα της Αθηναϊκής  Ζυθοποιίας η οποία είναι σε ποσοστό 100% θυγατρική της Heineken Ολλανδίας.
Συνεχίζει βέβαια ακάθεκτος ο καλών προθέσεων:
«Αντί οδοντόκρεμες Colgate, Aim υπάρχουν kolynos, aquafresh,oulodent»
Εδώ, μάλλον η κατάληξη –ος τον μπέρδεψε: η οδοντόκρεμα Kolynos  δεν κατασκευάζεται από την οικογένεια Κολυνού με έδρα το Κολοκοτρωνήτσι αλλά είναι μια παλιά, αμερικάνικη φίρμα που από το 1995 ανήκει στην Colgate-Palmolive όπως και η Oulodent!!! Τέλος, η Aquafresh ανήκει στην GlaxoSmithKline.

Βέβαια, υπάρχει και η προτροπή να ελέγχεται το barcode πριν αγοράσετε τα προϊόντα. Όσα αρχίζουν, λέει, από 520 είναι ελληνικά. Μέγας μύθος!!
Ας πάμε τώρα στην ουσία του πράγματος.

Ναι, η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη την αύξηση της παραγωγικότητας αλλά και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών βιομηχανιών και των ελληνικών προϊόντων. Αυτό όμως δεν το πετυχαίνει κανείς με το μποϊκοτάζ των προϊόντων που έρχονται από άλλες χώρες γενικά και αόριστα.  Γιατί μπορεί π.χ. το Νουνού να είναι Ολλανδικό ή το Βλάχας να ανήκει στη Nestle αλλά και οι δυο βιομηχανίες έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις και παραγωγή στην Ελλάδα. Από την άλλη, πολλά ελληνικά brandnames έχουν πωληθεί σε πολυεθνικές εταιρείες ή έχουν τα εργοστάσια παραγωγής τους εκτός Ελλάδας.

Όσοι με ευκολία καλούν τον κόσμο να καταναλώνει γενικώς και αορίστως ελληνικά αναψυκτικά, για παράδειγμα, καταδικάζουν σε κλείσιμο αμιγώς ελληνικές βιομηχανίες που δουλεύουν «φασόν» ξένα brandnames

Δυστυχώς, ακόμα και στο χώρο του καταναλωτικού κινήματος, την έλλειψη σοβαρότητας καλύπτει ο κάθε ημιμαθής που μπορεί να έχει καλές προθέσεις αλλά οι πράξεις του μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες. Θυμάμαι την προσπάθεια μιας παρέας πριν ένα χρόνο περίπου για σοβαρό καταναλωτικό κίνημα με έμφαση στην προώθηση ελληνικών, φθηνών και ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς μποϊκοτάζ, εθνικιστικές υστερίες, σημαίες, τύμπανα και παρελάσεις. 

Δυστυχώς η συμμετοχή του κόσμου ήταν μηδαμινή και δυστυχώς η εθνική ασθένεια της αριστερής θεωρητικολογίας και πολυλογία; έπνιξε την πρωτοβουλία. Έχει κανείς όρεξη να το προσπαθήσουμε ξανά ή θα αφήσουμε το γήπεδο σε μέτριους ανθρώπους καλών προθέσεων; Το κάναμε με την πολιτική και βλέπετε τα αποτελέσματα. Θα το κάνουμε και με τα κοινωνικά κινήματα; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου